Ilość zdjęć: 9
Zadaniem na listopad w projekcie Ekokulturalne przedszkole było przygotowanie hotelu dla owadów. Służą za schronienie sporej rzeszy różnorodnych owadów oraz dają im możliwość budowy gniazd, szczególnie podczas zimy. Do budowy hotelu wykorzystaliśmy naturalne materiały, takie jak drewno, szyszki, kora, bambus. Hotel został powieszony w ogrodzie przy przedszkolu. Tworząc im bezpieczne miejsca do gniazdowania, rozmnażania i zimowania, zwiększamy odpowiednią liczbę zapylaczy i prawidłowy cykl składników pokarmowych. Dzięki tym działaniom ogród będzie bardziej niezależny, trwały i naturalny.
Ilość zdjęć: 1
12 listopada rozstrzygnięto gminny etap konkursu "Bateria Zebrana - Przyroda Uratowana" zorganizowanego przez Powiat Krotoszyński przy współudziale Urzędów Miast i Gmin Powiatu Krotoszyńskiego oraz związku Międzygminnego "Eko Siódemka". Z naszego przedszkola zostali nagrodzeni Nikodem Kaczmarek, Ksawery Kryś i Jakub Walczak. Gratulujemy!
Ilość zdjęć: 10
Pasowanie na przedszkolaka to wyjątkowa uroczystość, która w naszym przedszkolu odbyła się 4 listopada 2021 roku. Małe "Tygryski" zaprezentowały przygotowane piosenki, taniec oraz wierszyki. Po części artystycznej nastąpił akt pasowania, po którym starszaki obdarowały maluszki upominkami. Na zakończenie na wszystkich czekał pyszny tort. Dla przedszkolaków było to wielkie przeżycie a dla Rodziców powód do dumy i zadowolenia ze swoich pociech.
Ilość zdjęć: 10
Do akcji "kasztanobranie" przyłączyło się 27 dzieci. Razem zebrano 1013,5 kilogramów kasztanów. Najwięcej zebrali: Grupa Misie: Ksawery - 180 kg, Michał 174 kg., Jakub 126 kg. Grupa Tygryski: Nikola - 67 kg., Liliana 58 kg., Szymon 32 kg. Wszystkie dzieci otrzymały dyplomy, najlepsi nagrody. Za sprzedane kasztany zakupiono klocki duplo.
Ilość zdjęć: 5
Nasza placówka przystąpiła do projektu "Ekokulturalne przedszkole", którego celem jest poszerzanie świadomości ekologicznej, rozbudzanie poczucia współodpowiedzialności za ochronę środowiska, rozwijanie umiejętności racjonalnego korzystania z zasobów naturalnych, kształtowanie postawy społecznej świadomego i odpowiedzialnego konsumenta, nawiązywanie współpracy ze środowiskiem lokalnym. Wyzwaniem dla przedszkolaków, na październik jest urządzenie kącika makulatury. W sali umieściliśmy kartonik do którego wrzucamy różne kawałki papieru, do ponownego wykorzystania. W pomieszczeniach przedszkolnych znajdują się kosze, do segregacji śmieci. Nasze przedszkole zorganizowało również zbiórkę makulatury. Środki pozyskane ze sprzedaży odpadów będą przekazane na cele charytatywne.
Ilość zdjęć: 4
Roboty edukacyjne, nazywane w podstawie programowej również pojazdami samojezdnymi, to doskonałe narzędzie do wprowadzenia podstaw programowania wśród najmłodszych. Proste w obsłudze, angażują kilka zmysłów dziecka równocześnie: dotyk, wzrok i słuch; rozwijają umiejętność współpracy w grupie, wyobraźnię przestrzenną i planowanie ruchu w kontekście rozwiązania zadania. Z robotami możemy pracować indywidualnie i w grupach.
Ilość zdjęć: 9
Dzisiaj gościliśmy w naszym przedszkolu iluzjonistę, który swoimi czarami przeniósł dzieci w świat magii, dobrej zabawy i wspaniałego humoru. Przedszkolaki z dużym zaangażowaniem obserwowały każdy ruch iluzjonisty, aby przynajmniej nauczyć się jednej sztuczki. Spotkanie z magikiem bardzo się wszystkim podobało. Dostarczyło dzieciom wielu niezapomnianych wrażeń, o czym świadczyły uśmiechy na twarzach oraz gromkie brawa.
Ilość zdjęć: 5
Kolejne zajęcia z kodowania- "układanie drogi z warunkiem". Zadaniem dzieci było ułożenie kodu-drogi, która zaprowadzi do garażu zbierając po drodze samochody. Zabawy z kodowaniem rozwijają umiejętność logicznego i abstrakcyjnego myślenia, wyciągania wniosków, analizy i syntezy – zarówno słuchowej, jak i wzrokowej. Ćwiczą pamięć, zdolność do klasyfikowania, naśladowania, zdolność do samokontroli. Rozwijają orientację przestrzenną, utrwalają kierunki. Zachęcają do współdziałania, uczą precyzyjnej komunikacji. Zdobyte w ten sposób kompetencje są niezbędne przy samodzielnym kodowaniu, ale pomogą też w bardzo wielu innych aspektach życia – chociażby w doskonaleniu umiejętności matematycznych, poruszaniu się po ulicy, prawidłowym reagowaniu na różne sygnały, korzystaniu z urządzeń elektronicznych lub posługiwaniu się instrukcjami. Przydadzą się także w nauce czytania i pisania.