Kolejne zajęcia z kodowania- "układanie drogi z warunkiem". Zadaniem dzieci było ułożenie kodu-drogi, która zaprowadzi do garażu zbierając po drodze samochody. Zabawy z kodowaniem rozwijają umiejętność logicznego i abstrakcyjnego myślenia, wyciągania wniosków, analizy i syntezy – zarówno słuchowej, jak i wzrokowej. Ćwiczą pamięć, zdolność do klasyfikowania, naśladowania, zdolność do samokontroli. Rozwijają orientację przestrzenną, utrwalają kierunki. Zachęcają do współdziałania, uczą precyzyjnej komunikacji. Zdobyte w ten sposób kompetencje są niezbędne przy samodzielnym kodowaniu, ale pomogą też w bardzo wielu innych aspektach życia – chociażby w doskonaleniu umiejętności matematycznych, poruszaniu się po ulicy, prawidłowym reagowaniu na różne sygnały, korzystaniu z urządzeń elektronicznych lub posługiwaniu się instrukcjami. Przydadzą się także w nauce czytania i pisania.
Ilość zdjęć: 5